Følgere

onsdag 30. juni 2010

Plan fadder

Første gangen plan-norge hadde sånn tv auksjon var jeg ikke gamle jenten, men jeg ble helt fasinert over konseptet og lovet på tro og ære at den gangen jeg ble 18 år skulle jeg bli fadder.
Samtidig klarte jeg og overbevise mamma om at de måtte være fadder de også.
Det startet med at de fikk en gutt bare noen få år yngre en meg som hete Livio.
Jeg syntes dette var kjempe stas og sendte pakker og brev med hjelp fra mamma.

Så kom den dagen jeg ble 18, og jeg meldte meg inn i plan. Jeg fikk en jente som var 12 år som hete Emelienne. Jeg har sendt pakker og brev jevnlig i disse 6 årene, å har hatt stor glede av å bli kjent med en hyggelig jente, og fulgt henne på skolen og drømmen om å bli lærer.

I dag fikk jeg brev fra Plan om at Emelienne var blitt 18 år og ikke lenger en del av plansystemet. De regnes nemlig som voksen når de er blitt 18 akkurat som her.

Fikk samtidig tilbud om å fortsette som fadder for en hærlig jente på 8 år, ved navned Walaa.
Hun har en tvillingbror, 3 eldre søstre og en eldre bror, og de bor i Egypt.

Nå gleder jeg meg til å bli kjent med henne og familien, og har allerede sendt første brev sammen med en ryggsekk som hun kan bruke på som skolesekk.
Gaveordningen blir borte fra i morgen av, så jeg måtte forte meg å få sendt henne en liten gave;)
Synes det er så gøy å sende gaver til fadderbarnet, da jeg vet at de har mye glede av det.

Jeg ønsker med dette og oppfordre alle som ikke er planfaddere om å bli det.
Det er fantastisk å bli kjent med ett barn og familien fra en helt annen kultur.
Det koster 240 kr i måneden, noe som for oss ikke er allverden, men for dem blir det nye skoler, rent vann, og oppbygning av lansbyer+++


Her kan du melde deg som planfadder:D

Ingen kommentarer: