Etter å ha lånt bil i flere uker i sommer var vi frelst. Egen bil skulle vi ha, å det fortest mulig. Først tenkte vi oss på en slik 2 seter med kasse og disel, men mannen satte seg på bakbena å mente de var alt for uoversiktelig. Ukene går å vi klarer ikke å finne en bil..
i november anonserer en av kollegaene til min mann at de har en pysjå (æ vet ikke kordan d skrives) 405 GPX fra 95 til salgs. Han er bilmann og hadde fikset mye på bilen de siste årene, så alt skulle være i tipptopp stand, å de regnet med vi kunne kjøre i mange år uten å få problemer.
Vi bestemmer oss, BIL KJØPT for 20 000 kr + omregistrering.
dag 2. Jeg skal hente mannen på jobb, men bilen kveles i hvert kryss (hver gang jeg måtte gire ned og hadde inne klutchen)
1.5 uke: Vi har kun kjørt bilen fra og tilbake fra jobb, 3 km TOPPEN hver vei. tanken tar 60 liter og er nå TOM
Hva i allverden?????
Vi fyller å kjører nye 1.5 uke og tanken er igjen TOM.
Vi fyller ny tanke samtidig som vi setter på måleren for å se hvor mye den egentlig bruker på mila.
Samtidig klikker låsen på bilen. Det går ikke ann å låse opp eller igjen bilen på fører siden, men kun på passarsjer siden. Å ikke nok med det, man må være kjempe nøye med å stopp nøkkelen helt vridd om, å åpne døren før man tar ut nøkkelen, ellers låser den seg igjen Å når man slipper så låser alle de andre dørene seg, så man må krype inn i bilen og låse opp fra innsiden.
Bilen nøkker veldig mye når man kjører. først trodde vi det var at vi hadde for høyt eller lavt turtall å girte hit å dit for å se, men det endte opp med uttalige kvælinger og stopp i kryss vi helst ikke vil ha stopp i.
Etter 1.5 uke så viser måleren 18 mil og tanken er TOM. 60 liter på 18 mil det er over 3 liter per mil, altså rundt 40 kr mila i disse dyre bensintider.
Lillejulaften: Jeg kjører og skal hente min mann på jobb, men får MOTORSTOPP i lyskryss. Jeg setter på nødblink, men ingen orker å stopp å hjelpe, men stiller seg istendefor bak meg å fløyter i ca 30 min før en hyggelig ung mann i motsatt kjøreretning, hiver seg rundt med en usving å tauer meg overkrysset og inn på bensinstasjonen.
3. juledag. bil tauet til verksted. Tennbluggene er gåene (verkstedet mente det måtte vært fra før vi kjøpte biln) og oljetanken full av bensin. Oljetanken tømmes, fylles opp på nytt, og tennpluggene skiftes. 2000 kr
Mannen henter bilen etter jobb, men den kveles i vær kryss hjem.
5. juledag, bilen kjøres tilbake til verksted.
6. juledag: I dag.
Vi har hatt bilen i 1.5 mnd. brukt nesten 30 000 kr, og har en bil som verkstedet IKKE kan reparer fordi de FINNER ingen feil..
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI
Det var 2010 største tabbe.
Tenk hvor mye fint stoff eller symaskiner jeg kunne brukt de penga på istede
Mitt forslag: Avskilt bilen så vi slipper alle årsavgift greiene, selg bilen som delebil, for ca alle delene i bilen er TOPPEN 2 år gamle.. Å legge det å være bileiere på hylla noen år til
Men mannen er ikke enig
Hitta den perfekta frisyren för kille i höst!
for 19 timer siden
4 kommentarer:
Huff da .
Skal si dere har vært uheldige.
Han som solgte bilen burde få høre det, synes nå jeg.
Du, jeg hadde en lignende opplevelse med en Peugeot (tror det er sånn det skrives;-)) jeg kjøpte brukt. Hadde den vel en måned, før jeg kvittet meg med utysket. Den dag i dag knytter det seg i magen bare jeg ser et Peugeot-merke. Uff, føler med deg! Bittert med de bortkasta pengene:-/ Lykke til, i allefall. Og god nyttårsfeiring:-)
Klem, Elin
uff da.. Føler med deg, hilsen sambo til en peugot-eier. ;)
Hei!!
Godt nyttår=) og vel overstått jul..har julekort som jeg fikk julaften..litt sein.. Fikkogså en nydelig ring på julaften, så neste sommer står det vel klart;) men nok om det.. har dere ikke en kjøpsgaranti på 3 mnd når man kjøper brukt?..tar jeg helt feil?.. det MÅ dere undersøke!!
God klem fra meg=)
Legg inn en kommentar